Skip to main content

Υποβολή προτάσεων για την Νέα δράση ενίσχυσης των ΜΜΕ από το ΕΣΠΑ

ΠΡΟΣ Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Κο Άρη Γιανακίδη

Υποβολή προτάσεων για την Νέα δράση ενίσχυσης των ΜΜΕ από το ΕΣΠΑ σε απάντηση του από 25/11/2011-4444 εγγράφου σας.

Κύριε Περιφερειάρχα,

Επί του ανωτέρω σχετικού δικού σας έγγραφου σας και του σχετικού εγγράφου του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, σας παραθέτουμε ενδεικτικά σημεία που χρήζουν προσοχής ειδικά στην περιφέρεια μας.

Αναλυτική τοποθέτηση μας θα έχετε επί του προσχεδίου της πρόσκλησης όταν αυτή θα είναι διαθέσιμη σε εμάς.

Ως προς το ποσοστό επιχορήγησης :

Πάγια θέση των Παραγωγικών επιχειρήσεων της περιοχής είναι το γεγονός ότι το επιχειρείν στην Θράκη αντιμετωπίζει πλήθος στρεβλώσεων  που αίρονται μόνο με την αρωγή της πολιτείας. Ως εκτούτου εκτιμούμε ότι ποσοστά ενίσχυσης όπως τα παρακάτω είναι δυνατόν να ενεργοποιήσουν τα ανακλαστικά των επιχειρήσεων και να επανεπενδύσουν σε ένα αρνητικό περιβάλλον.

Ενδεικτικά προτεινόμενα ποσοστά ενίσχυσης για προμήθεια παραγωγικού εξοπλισμού, νέες τεχνολογίες και υπηρεσίες σχετικές με εξωστρέφεια και βελτίωση ανταγωνιστικότητας της επιχείρησης.

Μεταποίηση                        70%

Υπηρεσίες                            70%

Τουρισμός                           55%

Εμπορικές επιχειρήσεις     50%

Ποσοστά ενίσχυσης για μεταφορικά μέσα, συμμετοχή σε εκθέσεις, λοιπές λειτουργικές δαπάνες 45%

Το εκτιμώμενο ποσοστό κατανομής προϋπολογισμού ανά κλάδο εκτιμούμε ότι δεν πρέπει να περιορίζεται, η δε δράση θα πρέπει να είναι με ανοιχτές ημερομηνίες και αξιολόγηση ανά μήνα όσων προτάσεων υποβληθούν και μέχρις εξαντλήσεως του Προυπολογισμού.

Η διαδικασία θα πρέπει να είναι απλή όπως οι δράσεις digi mobile,   ώστε να μην απαιτείται γραφειοκρατία για την υποβολή προτάσεων.

Τα όρια ελάχιστου και μέγιστου ύψους πρότασης θα πρέπει να είναι ελαστικά π.χ. έως το 40% το κύκλου εργασιών της επιχείρησης.

Η εκταμίευση της δημόσιας καταβολής θα πρέπει να είναι απλή και αυτοματοποιημένη μέσω του τραπεζιτικού συστήματος και να μην δημιουργεί πρόσθετες ανάγκες χρηματοδότησης της πρότασης από την επιχείρηση.

Ο δε έλεγχος να είναι ένας και ουσιαστικός στο τέλος του επενδυτικού σχεδίου χωρίς περιττές γραφειοκρατικές διαδικασίες και να μην σχετίζεται με τις καταβολές προς την επιχείρηση οι οποίες πρέπει να είναι σε προκαθορισμένο χρόνο.

Οι ενέργειες αυτές θα πρέπει να συνδυασθούν και με άλλες ενέργειες της Περιφέρειας ή και του Υπουργείου ώστε να υποβοηθηθούν οι επιχειρήσεις αφενός σε δράσεις εξωστρέφειας και αφετέρου στην μεταξύ τους διασύνδεση.

Ιδιαίτερα μνεία θα πρέπει να γίνει στην αποφυγή της χρήσης εγγυητικών και δανεισμού από τις Τραπέζες δεδομένου της αδυναμίας των φορέων αυτών να υποστηρίξουν την επιχειρηματικότητα και τα εμπόδια που θέτουν για την ενίσχυση των επιχειρήσεων.

Θεωρούμε επίσης ότι θα πρέπει να ενισχυθεί όχι μόνο η εξωστρέφεια αλλά και κάθε επένδυση η οποία οδηγεί στην δημιουργία προϊόντων και υπηρεσιών ανταγωνιστικών των αντιστοίχων εισαγόμενων σε συνδυασμό με ενέργειες προώθησης και διαφήμισης αυτών.

Η υιοθέτηση μίας πολιτικής προτίμησης ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών που θα ξεκινά από το σχολείο και τις ενώσεις καταναλωτών και θα αποτελεί άδηλη υποχρέωση του Δημοσίου είναι αναγκαία περισσότερο από κάθε άλλη φορά και είμαστε στην διάθεση σας για να συζητήσουμε πιο διεξοδικά για το θέμα αυτό.

Είμαστε στην διάθεση σας για μία πιο διεξοδική και συγκεκριμένη συζήτηση και παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες.

Με τιμή

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ – ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΘΡΑΚΗΣ

Σύνδεσμος Βιοτεχνιών & Βιομηχανιών Έβρου

Γιορδαμλής Χρήστος

Σύνδεσμος Βιοτεχνιών & Βιομηχανιών Ροδόπης

Νικολαϊδης Γεώργιος

Σύνδεσμος Βιοτεχνιών & Βιομηχανιών Ξάνθης

Σκαρλάτος Βασίλειος